Friday 27 November 2015

Den spejlvendte bil

Det er altid en udfordring at køre i den forkerte side!



Venstrekørsel på vej fra Upington til Kgalagadi
Ensformigt landskab indtil de sidste 50 km.

Alt er spejlvendt – inklusive køreretningen. Vi vækkede da også en del underen hos andre bilister (der er heldigvis ikke mange). I starten aktiverer jeg konsekvent vinduesviskeren, hver gang jeg skal blinke. Når jeg blinker til venstre, så går vinduesviskeren i gang. Når jeg blinker til højre, så stopper den heldigvis igen. Dette i kombination med lidt sprinkler på ruden af og til, når jeg forsøger at redde situationen med vinduesviskeren. Sønnike kiggede lidt undrende og lettere overbærende på mig hver gang. Måske lettere bekymret ved udsigten til flere tusinde kilometer på samme måde. Gearstangen betjenes med venstre hånd. Heldigvis tager det kun få timer, før man ikke tænker over det længere. Hvorfor er det lige englænderne holder stædigt fast i at køre i den forkerte side af vejen? 

Vores Toyota, ca. 300% bedre end Land Rover :-)

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment, I return as soon as we have internet again